24 Nisan 2012 Salı

Ben Amerikadayken-4

Biraz gecikerek başladığım yaz döneminde İstatistik ve Mikro Ekonomi derslerini zorunlu ders niteliğinde alıyordum, ayrıca İngilizcemizi geliştirmek üzere İş İngilizcesi başlığı altında bir de İngilizce dersi alıyorduk.
Manzara şuydu, dersler başlamıştı, haftanın 3-4 günü en az yarım günümü okulda geçirmek zorundaydım. Her hafta aldığımız derslerle ilgili en az 2-3 ödev yapmam gerekiyordu. Bu arada bir ev bulup yerleşmem ve bir aile olarak ihtiyacımız olan ev eşyalarını almam gerkiyordu. Eve telefon bağlatmalıydım. Bir banka hesabı açıp Türkiyeye bildirmeliydim. Bir arabam olmak zorundaydı, çünkü yürüme mesafesinde ihtiyaçlarımızı giderebileceğimiz bir market veya benzeri bir yer yoktu.
Tüm bunlar üstüme üstüme gelirken, İstatistik dersinin ilk sınav günü de gelip çattı. Amerika'ya gelişimin ikinci veya üçüncü haftasıydı. Ve İstatistikten sınav oluyordum. Sınava girdim, hocamız sınav kağıtlarını dağıttı. Soruları sırayla okudum, anlamaya çalıştım, mümkün değil. Açtım sözlüğü soruları çevirmeye başladım. İkinci sorunun çevirisini tamamlayamadan sınav bitti.
Gittim dersi drop ettim, yani almaktan vazgeçtim. Aslında bu bir ertelemeydi. Eninde sonunda bu dersi almak zorundaydım. Nitekim ikinci yıl İstatistik dersini tekrar aldım ve C notuyla geçtim. Dersin hocası kadın profösör C seviyesine rağmen büyük ilerleme gösterdiğimi bizzat yüzüme söyledi, yine o yüzündeki kocaman gülümsemeyle.

Hiç yorum yok: