10 Haziran 2012 Pazar

Acer Dizüstü Bilgisayarı Formatlamak

Evde kullandığım Acer laptop bilgisayar, internete bağlanamıyordu. Kendimce sorunu çözmek adına epey emek ve zaman harcadıktan sonra, baktım olmuyor, bilgisayarı kaptığım gibi konusunda iddialı bir tamirciye götürdüm. Benimle ilgilenen arkadaşımız, bilgisayarı elimden bile almadan, sorunun %90 virüsten kaynaklandığını ve öncelikle yeni bir lisanslı program satın almam gerektiğini, yeni bir işletim programının tahminince 100$ civarında satılabileceğini falan söyledi.


Ben bilgisayarım için lisanslı ve yeni bir işletim programı satın almak hedefiyle oradan ayrıldım ve eve döndüm. Ancak şeytan dürttü diyelim, konuyu internette araştırırken, kendisine halen müteşekkir olduğum bir arkadaşımızın, bir forumda benzer bir konuyla ilgili yazdığı bilgiye ulaştım. Meğer, Acer dizüstü bilgisayarların orjinal işletim programı bir CD de değil, bilgisayarın içinde bir yerde saklanmaktaymış. Acer laptoplarda hard disk içinde imaj dosyası varmış (gizli bir bölümde) ve CD ile format atmaya gerek yokmuş. İddialı tamirci arkadaşımızın dahi bilmediği bu gizli, orjinal işletim programı nasıl işlevsel hale getirilebilir sorusunun cevabı da çok kolay.


Eğer, Acer dizüstü bilgisayarınıza virüs bulaşmışsa ve bilgisayarınıza format atarak (re-format) virüsten kurtulmak istiyorsanız, yapmanız gereken şey çok basit.
1-Başlat düğmesini tıklatıyorsunuz.
2-Açılan pencerenin en sağındaki ok işaretini tıklayıp, listeden "yeniden başlat"ı tıklatıyorsunuz.
3-Yeniden başlama aşamasında, bir kaç saniye görünen açık gri sayfa ekrana geldiğinde "ALT" ve "F10" düğmelerine aynı anda basıyorsunuz veee baam! formatlama sürecinin ilk sayfası karşınızda beliriyor. Bundan sonra bilgisayar zaten sizi yönlendiriyor.


Böylece, aşağı yukarı 30-40 dakika süren bir formatlama süresi sonunda, içeriği temizlenmiş, virüslerden arınmış, ilk günkü gibi hızlı çalışan, internete de bağlanabilen bir bilgisayarınız oluyor ve bu işi tek başınıza, oturduğunuz yerden yapıyorsunuz, lisanslı yeni bir program CD si almak zorunda kalmıyorsunuz ve en önemlisi de yaklaşık 100$ cebinizde kalıyor. Ben yaptım, siz de yapabilirsiniz.

1 yorum:

mavibeyaz dedi ki...

Destekleyici yorumunuz için teşekkür ederim. İşlerinizde başarılar dilerim...